Proggliv

2014-01-27
20:55:00

Nature med Dave Greenslade / Rolf Wikström & Hjärtslag

Nature med Dave Greenslade
Stockholm, Radiohuset
Midnight Hour
1972-02-26

Boxen anger felaktigt att Tonkraft startade på våren 1972 och att denna spelning därför var en tidig Tonkraftgrej. Detta stämmer inte riktigt, Midnight Hour körde våren ut och Tonkraft drog igång senare på året. Datumet ovan är korrekt och det är Midnight Hour som är rätt program. "Valentyne suite" är en komprimerad variant av Colosseums episka 17-minutare. De tappar tråden ett par gånger men på det hela taget är det ett bra framträdande.

Återigen är skivan metataggad med något skumt. "Chillout flavour" heter skivan hos mig. Underligt.
 
Jag rättade två låttitlar och justerade låtlängderna.

1. Dreams [7.39]
2. Mr Monroe [7.03]
3. How sweet I roam'd from field to field [9.26]
4. Valentyne suite [7.34]
5. Stormy monday [8.35]


Rolf Wikström & Hjärtslag
Stockholm, Radiohuset, Studio 4
Tonkraft
1977-11-09

Knappa 20 minuter ur en hel timme är vad vi får med Roffe, men fy fan så bra de minuterna är. Stenhård blues. Inget annat.

Jag rättade alla titlarna, speciellt spår 7 som kallas "Klippet" på omslaget. På omslaget står även "Intervju del 3" som ett eget spår men det ligger på samma spår som "Du kramar musten ur mig kvinna" och är lite underligt inklippt direkt efter att musiken tagit slut. Således är det bara 10 spår på skivan, mot omslagets påstådda 11.

6. Intervju [0.41]
7. Tretton rätt [5.19]
8. Intervju [1.10]
9. Du kramar musten ur mig kvinna / Intervju [5.20]
10. Bluesen läker dina sår [6.26]

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: